26 AĞUSTOS 2017 ERCİYES FAALİYETİ

Etkinlik Anıları

30 Ağustos Zafer Bayramı dolayısı ile kış aylarından planlama yaptığımız Erciyes zirve tırmanışı için 25 Ağustos ta Doğaden Derneğinden dostlarımızla birlikte 17 kişilik bir ekiple Kayseriye gitttik. Öncelikle Kayserinin içinde bir tanıtım turu attık. Kayserili dostlarımızın rehberliğinde kültürel ve tarihi zenginlikleri dolaştık,Yöresel lezzetlerle (PÖC, Kayseri mantısı v.s.) buluştuk.

Öğleden sonra Erciyes dağı eteklerinde kurulmuş olan Erciyes A.Ş. binasına ulaştık. Burada bizi zirveye taşıyacak ekip ile buluşup kamp malzemelerimiz araçlarla Çoban ini kamp alanına çıkartılırken bizde belli bir yere kadar teleferikle çıkıp son noktadan itibaren hafif yürüyüş ile kamp alanına ulaştık.

Kamp alanı zirveye hakim güzel bir alan.Çadırlar kurulup herşey tamamlandıktan sonra ateş başı muhabbeti ile zirve ve rota hakkında bilgi alışverişi yapıldı yatma vaktine doğru teknik toplantı ve rehberlerin tanıtılmasından sonra 26 Ağustos  01.00 da kalkıp yola koyulmak üzere çadırlara çekildik.01.00 da her kes kalkmış hazır vaziyette bekliyordu organizasyonun bizim için hazırlamış olduğu gece kahvaltısının ardından yola koyulduk.

Henüz hava karanlık olduğu için lambalarımızın eşliğinde pek fazla etrafı görmeden sabahın ilk ışıklarına kadar molalarla beraber epey yol aldık.Hava aydınlanırken Hörgüç kayanın altına gelmiştik bile işin büyük bölümü tamamlanmıştı.

Buradan sonra biraz daha dik iki etap vardı ancak ortaya çıkan müthiş manzara sayesinde ekipte hiç bir yorgunluk ve kopma olmadan ilerlemeye devam ediyorduk.

Kısa süre sonra önce küçük zirve ardından mağaranında olduğu büyük zirveye ulaştık.

Tüm ekip oksijen yada zirve sarhoşluğu ile bir yerlere dağılmış fotoğraflar çekerek bu anı ölümsüzleştirme peşine düştü.Muhteşem manzara 3920 metrede gözler önündeydi.Artık zirve yürüyüşümüz tamamlanmıştı her iki zirvedeki defterleride imzaladık tan sonra geri dönme vakti gelmişti.

İnişimizde çok heyecanlı oldu tecrübeli rehberlerimiz bizi şeytan rotasından dik aşağı çakılseli içinde çok kısa sürede aşağı indirdi.düzlükten sonra kısa bir yürüyüşle de kamp alanına ulaştık.

Yine organizasyonun ince düşünceleri ile bizi sıcak çay ve karpuz hazır halde bekliyordu tebrik ve teşekkürlerin ardından toplanıp Erciyes A.Ş. binasına giderek sertifikalarımızı aldık ve veda zamanı gelmişti.Tekrar benzer etkinliklerde buluşma dileklerimizle tüm ekibin yüzünde memnuniyet ifadeleri ile Erciyes’e veda ettik.Etkinlik süresince hiç bir arkadaşımızın sorun yaşamaması ve herkesin zirve yapabilmesi bu etkinliğin en büyük kazanımı idi tabiki edindiğimiz tecrübe hepsinden üstündü.Yeniden böyle güzel etkinliklerde buluşma ümidi ile.